Verkoston Kuntokartoitus

Mitä hyötyä
Verkoston Kuntokartoitus on työkalu ja prosessi, jolla selvitetään yritysten ja organisaatioiden lähtötaso yhteistoimintaan ja verkottumiseen. Kartoitus kattaa verkoston toiminnan kaikki oleelliset osa- alueet ja ottaa huomioon kaikkien osapuolien näkemykset. Näin verkoston rakentaminen helpottuu ja kehitystoimet voidaan yhteiseen näkemykseen perustuen kohdistaa oleellisiin asioihin. Osallistujien ymmärrys verkostotoiminnan lainalaisuuksista ja pullonkauloista lisääntyy ja yhdentyy prosessin myötä.

Kenelle tarkoitettu
Verkostovalmiuskartoitus sopii kaikkien toimialojen organisaatioille (yritykset, julkinen sektori, kolmas sektori), jotka suunnittelevat yhteistyötä ja tiiviimpää verkottumista. Se sopii yhtälailla verkostojen vetureille sekä jäsenille.

Ajankäyttö ja hinta
Selvitykseen osallistuvien asiakasorganisaation henkilöiden ajankäyttö muodostuu käynnistystilaisuudesta, kyselyyn vastaamisesta ja tulosten hyödyntämistilaisuudesta.

Koko paketin hinta on 4 850 euroa. (+ alv 24 %).

KAAVIO

Verkostovalmiuskartoitus toteutetaan tiiviinä yhteistyönä organisaatioiden johdon ja avain-henkilöiden sekä Verkostokonsulttien asiantuntijan toimesta. Kestoaika on yhteistyöorganisaatioiden määrästä riippuen 1-2 kuukautta.

Selvitykseen osallistuvien asiakasorganisaation henkilöiden ajankäyttö muodostuu käynnistystilaisuudesta, kyselyyn vastaamisesta ja tulosten hyödyntämistilaisuudesta.

Mitä, sisältö

Käynnistystilaisuus 2-3h

  • Tietoisku verkostoitumisesta ja yhteistyöstä sekä siinä tutkimuksellisesti keskeisistä menestystekijöistä
  • Avainhenkilöiden briifaus – kysymysten läpikäynti ja tarvittava avaaminen
Sähköisen kysymys-lomakkeen täyttö ja lähettäminen analyysiä ja raportin laatimista varten

Kartoituksen osa-alueet:

  1. Johtajuus: verkostojohtajuus, johtamisresurssit, johtamismenetelmät
  2. Toimintaperiaatteet ja strategia: yhteensopivuus, strategiatyö, strategian toimeenpano 
  3. Henkilöstö, jäsenistö: jäsenistön rakenne, ilmapiiri, osaaminen ja oppiminen
  4. Kumppanuudet ja resurssit: talous, tiedon hallinta, ulkoiset suhteet 
  5. Prosessit: prosessien hallinta, pelisäännöt ja sopimukset, tuotekehitys 
  6. Myynti ja markkinointi: markkinatuntemus, asiakkuuksien hallinta, markkinoinnin toteutus 
  7. Tulokset: asiakassuhdetulokset, jäsenistötulokset, tulokset ulkoisissa suhteissa, talouden ja suorituskyvyn tulokset

Tulosten raportointi ja hyödyntäminen - 0,5-1 päivän workshop 

  • Vastausten ja niistä tehdyn kirjallisen yhteenveto-raportin pohjalta asiantuntijan vetämä purkutilaisuus

Haluatko lisätietoja? Ota yhteyttä, 
kerromme mielellämme lisää!

Service Park Provider Oy 
Kielotie 56 a 2 c/o Petri Sipilä, 
01300 Vantaa 
p. 045 670 8810 (Petri Sipilä) 

 petri.sipila[at]spp-finland.fi

Yhteyslomake

(c)2019, Kaikki oikeudet pidätetään
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
Evästeiden tiedot
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
OK, ymmärrän