Palveluverkon rakentamisohjelma

Tavoitteet, hyödyt

Prosessin lopputuloksena syntyy hoiva- ja hyvinvointiyritysten liiketoimintaverkko, joka pystyy tuottamaan kokonaispalvelua tilaajan määrittämien laatu-, tuottavuus- ja muiden kriteerien mukaan. Ostajan (esimerkiksi kunnan) hankintaprosessi helpottuu ja kokonaiskustannukset alenevat.

Liiketoimintaverkko muodostaa kilpailukykyisen, asiakasläheisen, joustavan sekä tarveperusteisesti kehittyvän vaihtoehdon suurille alan toimijoille. Prosessin kuluessa avoimuus ja luottamus kasvavat ja saadaan rakennettua tiivis vuorovaikutus. Nämä ovat tärkeitä verkon toiminnan menestystekijöitä. Palveluverkkoon luodaan selkeä liiketoimintaosaaminen, laadun hallinta ja hyvän asiakaspalvelun toteutus, tietotekniikan ja muun teknologian hyödyntäminen, tehokas toiminnanohjaus sekä yhteydet tarpeellisiin sidosryhmiin.

Kenelle, kohderyhmä

Veturiyritykset, hoiva- ja hyvinvointialan pienyritykset, palvelujen ostajatahot (esimerkiksi kunnat)

Toteutustapa ja aikataulu

Jokainen verkon rakentamisohjelma tarkennetaan valmiitten pohjien avulla erikseen ja rahoitus haetaan tapauskohtaisesti.
Koko prosessin kesto vaihtelee sovitusta laajuudesta ja osanottajien aloitusvalmiudesta riippuen 1 vuodesta 2.5 vuoteen.
Toteutus koostuu työpajoista, valmennuksista sekä yhteisen ICT-työalustan avulla rakennettavan toimintajärjestelmän työstämisestä asiantuntijoiden avustuksella.

Mitä, sisältö

Esiselvitys Visio ja liikeidea 

  • yhteinen tahtotila, verkon liikeidea ja osapuolten hyödyt määritetty
  • verkon rakentamishanke ja rahoitus hahmotettu 
  • toimijat sitoutuneet ja heidän roolinsa selkeät 

Liiketoimintasuunnitelma ja tahto yhteistoimintaan  

  • verkon pelisäännöt ja liiketoimintasuunnitelma tarkennettu 
  • tarvittavat sopimukset tehty
  • rahoituspäätökset tehty ja rahoitus järjestetty
  • verkon yrittäjät valmennettu ja heidän verkostokyvykkyytensä varmistettu 

Toiminnan käynnistys ja perusvalmiudet toimeksiantoihin 

  • tuotepaletti määritetty ja yhteiset tuotteet myynnissä
  • toiminta organisoitu ja osaaminen varmistettu
  • pääprosessit kuvattu
  • johtamisjärjestelmä luotu

Rakenteiden vakiinnuttaminen ja kumppanuus avaintoimijoihin

  • palvelut tuotteistettu
  • toimintajärjestelmä kuvattu ja testattu
  • tarvittavat tietojärjestelmäratkaisut tehty
  • kumppanuusmallit ja vuorovaikutuksen keinot käytössä

Jatkuva parantaminen: oppiva ja kehittyvä liiketoimintaverkko

  • parhaiden käytäntöjen hyödyntäminen
  • SPP Oy:n tukipalvelujen hyödyntäminen 
  • osaamisen ja tiimityön jatkuva hioutuminen 
  • asiakaspalautteiden mukainen jatkuva kehitystyö

 

 

Haluatko lisätietoja? Ota yhteyttä, 
kerromme mielellämme lisää!

Service Park Provider Oy 
Kielotie 56 a 2 c/o Petri Sipilä, 
01300 Vantaa 
p. 045 670 8810 (Petri Sipilä) 

 petri.sipila[at]spp-finland.fi

Yhteyslomake

(c)2019, Kaikki oikeudet pidätetään
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
Evästeiden tiedot
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
OK, ymmärrän