Käyttämäsi selain on vanhentunut. Suosittelemme, että päivität selaimesi ensin uusimpaan mahdolliseen versioon.

Verkostojen johtamisvalmennus

Julkaistu 11.08.2015

Tavoitteet, hyödyt:

  • antaa osanottajille kokonaisnäkemys verkoston rakentamisesta, toiminnasta, johtamisesta, arvioinnista, kehittämisestä ja muutoksesta
  • parantaa osanottajien verkostojen elinkelpoisuutta ja onnistumisedellytyksiä
  • antaa osanottajille työkaluja verkostojen johtamiseen ja sen eri osa-alueiden hallintaan
  • toimia oppimisfoorumina ja – prosessina, jossa osanottajat kokeneiden valmentajien myötävaikutuksella lisäävät kykyään verkostotoiminnassa
  • rakentaa verkosto-osaajien ”heimo” Suomeen sekä sille jatkuva vuorovaikutusjärjestelmä
  • rakentaa verkostojohtamisen työkalu- ja tietopankkia vertailutietoineen

Kenelle, kohderyhmä:

  • toimivien verkostojen avainhenkilöt ja vetäjät -suunnitteilla ja aloitusvaiheessa olevien verkostojen avainhenkilöt ja vetäjät
  • vaikuttajasidosryhmien toimijat (kehitysyhtiöt, elinkeinoasiamiehet, yms.)
  • suuryritysten verkostoyhteyshenkilöt
  • kuntien ja kaupunkien seutuyhteistyöhenkilöt

Toteutustapa ja aikataulu: 

  • kesto 8 -12 kuukautta; 5-7 työseminaaria, pituus 1-2 päivää
  • välillä yksilö- ja ryhmätöitä; ohjaavaa konsultointia toimiville verkostoille, kehitysrengastoiminta
  • materiaalina: pLV-työkirja, siihen liittyvä muu aineisto, monisteet, osanottajien verkostojen ”toimivuusanalyysit”, lukupaketit ja esimerkkien kautta oppiminen, caset/onnistumiset ja epäonnistumiset
  • valmentajina Suomen johtavat verkostoasiantuntijat

 

Tilaaminen

Ota yhteyttä

Mitä, sisältö: 

  • verkoston eri osa-alueiden läpikäynti esitöiden, alustusten / luentojen, ryhmätöiden, kotitöiden, kirjallisuuden ja keskustelujen avulla 
  • tärkeimmät osa-alueet:
    • verkoston johtavat ajatukset verkoston perustana: verkoston tarkoitus, verkostoidea, missio, arvot, visio
    • verkoston perussuunnittelu, valintaprosessi, rakenne, yhteensopivuus 
    • verkoston liiketoiminnan suunnittelu, strategia
    • yhteisöllisyys, luottamus ja sitoutuminen verkoston liimana 
    • johtajuus ja johtaminen verkostossa
    • osaamisen luominen, kehittäminen ja jakaminen verkostossa 
    • verkoston prosessit, toimintajärjestelmä ja laatu
    • asiakasjohtaminen, verkoston markkinointi ja myynti
    • toiminnan arviointi ja seuranta
    • pelinsäännöt, normit, sopimukset ja juridiikka
    • verkoston IT-ratkaisut

Hyvä luottokelpoisuusHyvä luottokelpoisuus